Vel gjennomført aktivitetsdag med barnehagene på Åssia
Postet av Åssiden Idrettsforening den 20. Mar 2025
Mandag 10. mars møtte hele syv barnehager fra bydel Åssiden opp til aktivitetsdag i fotballhallen.
Dagen startet, som forventet, med litt kaotiske tilstander da 200 barn og voksne skulle komme seg gjennom garderoben og gjøre seg klare til aktivitet. Dette var heldigvis ikke noe problem med løsningsorienterte barnehageansatte og blide barn.
For storbarnsavdelingene var det lagt opp til ulike stasjoner med lek styrt av dyktige trivselsledere fra Åssiden skole. Vi gjennomførte alt fra fotball med kinball til lek med fallskjerm og nappe hale. Barna virket å elske det! Småbarnsavdelingene fikk et eget frileksområde hvor de fikk leke i tunnel, med ball, være på hoppepute og drive med andre aktiviteter. Da klokken nærmet seg lunsjtider takket småbarna for seg og de eldste barna fikk avslutte med frilek. Dagen bar preg av barnelatter og masse aktivitet!
Takk for en fin aktivitetsdag til både store og små.
Sakspapirer årsmøte
Postet av Åssiden Idrettsforening den 13. Mar 2025
Sakspapirene til årsmøtet er publisert og kan leses ved å klikke her: https://www.aif.no/next/p/88600/arsmote-2025
Endringer i administrasjonen!
Postet av Åssiden Idrettsforening den 13. Mar 2025
Fra venstre: Ørjan Dimmestøl, Tobias Karlsen, Karianne Øiseth, Ingrid Rørlien, Anniken Braaten og Sigve Solberg
Endringer i administrasjonen!
2025 startet med en spennende nyansettelse av Sigve Solberg som ny A-lagstrener i fotball. I tilegg skal han ha ansvaret for FFO og skal jobbe som trenerutvikler mot barn og ungdomstrenerne våre. Dette har medført at arbeidsoppgavene i administrasjonen har blitt tilpasset.
Ingrid Rørlien (Sportslig leder håndball) har ikke lenger ansvar for barnefotballen i klubben, og er bare sportslig leder håndball. Ingrid har fortsatt helhetlige ansvaret for medlemssystemet vårt, men vi ønsker at alle henvendelser rundt dette sendes til medlem@aif.no da denne eposten betjenes av flere.
Tobias Karlsen (Markedssjef og fagsjef fotball) har ikke lenger ansvar for FFO, men vil bidra på økter. Istedenfor vil han overta koordineringsansvaret for barnefotballen, og ha et større ansvar på marked i klubben hvor han hadde god suksess i 2024.
Karianne Øiseth (Aktivitets- og samfunnsutvikler) er tilbake fra permisjon og i rollen som Aktivitets- og samfunnsutvikler, og følger opp aktivitet på skolene i bydelen som før. I tillegg er hun tilbake på Allidrett.
Sigve Solberg (Trener A-herrer fotball og FFO-ansvarlig) overtar ansvaret for FFO og bidrar med trenerutvikling i fotballen sammen med Tobias. Det er en viktig del av strategien vår at trenerne våre skal få bedre oppfølging, hvor vi ikke har lykkes i fotballen så langt.
Anniken Braaten (Idrettskonsulent) har ansvaret for Aktiv Senior og Aktive Barnehager som er to viktige nysatsninger i klubben for å skape et livslangt aktivitetsløp. Anniken følger også opp Åpen hall i en periode nå på våren.
Daglig leder i permisjon
Daglig leder, Ørjan Dimmestøl, går ut i pappapermisjon 22. april til 3. august. I den perioden vil Ingrid Rørlien være hovedkontakt i administrasjonen. Det vil komme mer informasjon om hvem som skal kontaktes for hva i denne perioden.
Ny sponsor til Åssiden IF: Vi brenner for lokalmiljøet
Postet av Åssiden Idrettsforening den 7. Mar 2025
Ny sponsor til Åssiden IF: Vi brenner for lokalmiljøet
Vi i Åssiden IF er stolte av å kunne presentere en ny samarbeidspartner som deler vår lidenskap for lokalmiljøet. Vi har tatt en prat med Solliafarmen Catering og Bakeri AS om deres reise, matglede og hvorfor de valgte å bli sponsor for klubben.
Daglig leder Hanne om hvordan hun endte opp på Åssia
Vi hadde vokst ut av vårt gamle lokale og var på jakt etter et nytt sted som kunne dekke våre behov. Valget på Åssiden var enkelt da det tidligere lokalet til Travkroa på Åssiden Travbane stod ledig. Da vi plutselig dukket opp på Åssiden var det flere som trodde vi var nystartet. Men vi har mange år bak oss, og den erfaringen har gjort oss trygge på hva vi driver med. Vi er opptatt av solide porsjoner til rimelige priser, noe kundene setter stor pris på. Etter en måneds oppussing var vi endelig flytteklare, og vi feiret faktisk vårt 10-års jubileum i de nye lokalene!
Litt om maten du kan få hos Solliafarmen
Vi mener at vi spiser med øynene like mye som med ganen, så vi legger stor vekt på pynting og presentasjon. Men viktigst av alt er at vi lager alt fra bunnen av. Gamle tradisjoner er verdt å ta vare på, og det gjenspeiles i maten vi lager. Vi lager alt fra snitter, koldtbord, tapas, gryteretter og selskapskaker til gjærbakst og brød. Har kundene spesifikke ønsker eller savner noe på menyen, ja, da lager vi det også!
Vi har spesialisert oss på allergivennlig mat, samt veganske og vegetariske retter. Det er viktig for oss at alle skal kunne nyte god mat uansett behov.
Hvorfor valgte dere å bli sponsor for Åssiden IF?
Da vi fikk spørsmålet om å bli sponsor, var det et enkelt valg. Vi brenner for lokalmiljøet, og det gjør Åssiden IF også. De samler mennesker i alle aldre gjennom idrett, mens vi er med på å skape minner ved livets ulike begivenheter, fra dåp og konfirmasjoner til minnesamvær.
Vi ser frem til samarbeidet og gleder oss ekstra mye over at vi kan benytte oss av Åssiden IFs flotte selskapslokaler for kunder som ønsker en komplett pakkeløsning fra oss.
Sjekk ut meny og andre produkter her
NYHET! Vi bytter medlemssystem til klubbdriftsystemet Hoopit
Postet av Åssiden Idrettsforening den 7. Mar 2025
Kjære medlemmer, trenere, lagledere og foreldre/foresatt,
Vi har spennende nyheter! Fra mandag 10.03.2025 går vi over fra Spond til klubbdriftssystemet Hoopit. Dette betyr at vi nå får samlet alt vi trenger for en enklere og mer effektiv klubbhverdag på ett sted.
For håndballgruppene som er midt i sesong, er det mulig å benytte Spond-gruppen ut sesongen til planlegging og gjennomføring av allerede planlagte aktiviteter. Derimot må alle legges inn i Hoopit for fakturering av medlemskontingent for 2025.
Hvorfor bytter vi til Hoopit?
Vi har tidligere brukt flere ulike systemer, men har erfart at det er utfordrende å bruke flere systemer for å håndtere den totale klubbdriften. Etter en grundig vurdering av ulike alternativer har vi valgt Hoopit fordi det gir oss de beste mulighetene for en samlet, brukervennlig og effektiv løsning. Her er noen av hovedgrunnene til at vi har valgt Hoopit:
- Alt samlet i én plattform: Hoopit erstatter tidligere systemer, slik at vi slipper å bruke flere ulike plattformer og apper.
- Integrert banekalender: Med Hoopit vil vi ha en banekalender som er direkte integrert med FIKS (fotball) og TA (håndball), slik at lagene alltid har oppdatert informasjon om treninger, kamper og ledige banetider.
- Effektiv refusjonshåndtering: Trenere og lagledere kan enkelt registrere refusjoner, og både klubb og lagkasse får en mer oversiktlig håndtering av økonomien.
- Dommeroppsett og utbetaling: Vi får en integrert løsning for oppsett av dommere, inkludert enkel utbetaling til klubbdommere. Dette gjelder hovedsakelig for barnefotballgruppen vår.
- Felles kommunikasjonsplattform: Kommunikasjon mellom klubb, lag, trenere, lagledere og ressursgrupper samles i én app. Dette betyr færre meldinger på e-post, Messenger og andre kanaler.
Fordeler med Hoopit
- Bedre meldingsfunksjon: Mer målrettet og effektiv kommunikasjon mellom klubb, lag, trenere, lagledere og medlemmer.
- Intuitivt og brukervennlig: Hoopit er laget for å være enkelt å bruke, både for administrasjonen og for våre medlemmer.
- Integrert med NIF og økonomisystem: Alt er på ett sted, noe som gjør det enklere å holde oversikt over medlemskap, politiattester, betalinger og dugnader.
- Hoopit kan oversettes til flere ulike språk, slik at du kan lese beskjeder og meldinger på ditt ønskelige språk.
- Hoopit har egen supportkanal som alle medlemmer kan benytte seg av. Du som foreldre/foresatt kan ta direkte kontakt med Hoopit for å få hjelp til det du lurer på. De lover svar inne 5 minutter!
Hva betyr dette for deg som medlem?
- Fra og med 10.03.2025 vil all informasjon, treninger, kamper og aktiviteter bli håndtert gjennom Hoopit for fotballgruppen, og de håndballgruppene som ønsker. De håndballgruppene som velger å bruke Spond ut sesongen skal være over i Hoopit innen 01.07.2025.
- Medlemmer og foreldre må selv registrere seg i Hoopit når invitasjonen kommer. Dette er en enkel prosess, og vi vil sende ut detaljerte instruksjoner i god tid.
Opplæring og støtte
Vi vil sørge for at alle får nødvendig opplæring i bruk av Hoopit. Dette inkluderer veiledninger og tilgang til Hoopits brukerstøtte, som vil være tilgjengelig dersom dere har spørsmål.
Hva skjer nå?
Flere er allerede registrert i vårt nye system da vi har flinke og proaktive trenere og lagledere som har sendt ut informasjon. Om du enda ikke har registrert deg som medlem ber vi om at du gjør det snares via denne lenken: https://app.hoopit.io/join/assiden-idrettsforening-213274
Vi gleder oss til å komme i gang og tror at Hoopit vil gjøre hverdagen enklere for alle. Hoopit-app finnes både i App Store og Google Play.
For spørsmål eller mer informasjon, ta kontakt på medlem@aif.no.
Vi ser frem til å ta dette steget sammen og skape en enda bedre idrettshverdag med stor aktivitet for alle!
Med vennlig hilsen,
Åssiden Idrettsforening