Nytt medlemssystem

Postet av Åssiden Idrettsforening den 1. Okt 2021

Et bilde som inneholder tekst, utklipp

Automatisk generert beskrivelse

Denne høsten går vi over til Spond Club som klubbens medlemssystem.

Mange av våre lag er allerede kjent med Spond-appen, og for disse lagene vil det ikke være noen stor endring. For de som har benyttet Laget Mitt-appen så kan vi tilby opplæring for trenere og lagledere i Spond om det er ønskelig.

Hvorfor bytter vi system?

Vi har de siste årene hatt et veldig godt klubbsystem i Rubic. Spesielt på administrativt nivå er dette et godt system som er både oversiktlig og lett håndterlig. 

Dessverre oppleves ikke appen for trenere og foreldre, Laget Mitt, like god for brukerne og mange synes den er for komplisert. Dette har gjort at flere ønsker å benytte Spond til organisering og kommunikasjon rundt sitt lag, og dette er ønsker vi har innfridd så langt.

For disse lagene har det vært en del dobbeltarbeid, og det har vært tyngre å sikre at laglistene våre er ajour. Derfor har hovedstyret i klubben ønsket å samle alle under et system.

Etter nøye vurderinger av medlemssystemene i markedet landet vi på Spond Club som et system for hele klubben.

 

Hva betyr endringen og når gjøres den?

For de som bruker Spond i dag på lagsnivå så vil ikke endringen merkes annet enn at man slipper å også ajourføre lister i Rubic. Nå er listen i Spond den eneste som gjelder.

Kontingenter vil også bli sendt ut via Spond Club, men vi gjør en gradvis overgang. Allidrett og Esport er allerede overført til Spond Club, og nå vil håndballen overføres i forbindelse med utsendelse av aktivitetskontingent for 2021/2022 sesongen. 

NB! Fotballen (bortsett fra oppstart 2015) avventer vi til 2022 med å overføre medlemmene siden de allerede er fakturert i Rubic for året 2021. Hvis mulig kan grupper bli overført på forhånd, men her har lagleder kontakt med administrasjonen om overføringen. 

 

Bruk av Fritidskortet

Utsendelse av kontingenter i Spond kommer som en betalingsmelding i appen. Dette generer ikke faktura automatisk, og for å få benyttet fritidskortet må man enten ta kontakt med klubb for å genere faktura eller be om refusjon via Fritidskortet sin refusjonsordning. Spond jobber med løsninger for å gjøre dette enklere for medlemmene våre.

Les mer om bruk av Fritidskortet her.

Har du spørsmål om endringen eller fritidskortet ta kontakt med daglig leder på epost orjan@aif.no


Kommentarer

Logg inn for å skrive en kommentar.